DOMÉNA NA PRODEJ

Obchodní podmínky

1. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
  • Roman Truchlý
  • IČ: 06831664
  • DIČ: CZ9607275634
  • se sídlem: Lichnov 516, 742 75 Lichnov
  • zapsaný u Úřadu příslušného podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Frenštát              
  • kontaktní údaje: Roman Truchlý
  • email: info@licencio.cz
  • telefon: +420 739101765

(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu či smlouvu o poskytnutí služeb (dále jen „smlouva“) mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěné na doménách  www.licencio.cz, www.licencio.sk, www.licencio.eu. (dále je „internetový obchod“).

  2. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a mají platnost, pokud nejsou v smlouvě ujednána odlišná ujednání, která mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

  3. Smlouva se uzavírá v českém jazyce.

 

 2. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží a službách, včetně uvedení cen a hlavních vlastností jednotlivých položek, jsou uvedeny v katalogu internetového obchodu. Pokud jde o digitální obsah nebo digitální služby, jsou v katalogu uvedeny také informace o funkčnosti a technických ochranných opatřeních, stejně jako informace o fungování a kompatibilitě s technickým a programovým vybavením, které jsou prodávajícímu známy. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, pokud zboží nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Smlouva může být uzavřena i za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Prezentace zboží a služeb v katalogu internetového obchodu je pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít smlouvu týkající se tohoto zboží nebo služby.

  3. V internetovém obchodě jsou uvedeny informace o nákladech spojených s balením a doručením zboží. Tyto náklady platí pouze pro doručení zboží v rámci území České republiky.

  4. Slevy z ceny nelze kombinovat, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.

  5. Pokud kupující zakoupí digitální obsah, prodávající může požadovat, aby kupující uzavřel licenční smlouvu před poskytnutím služby. Pokud kupující tuto licenční smlouvu odmítne uzavřít, má prodávající právo od smlouvy odstoupit.

 

3. Objednávka a uzavření smlouvy

  1. Kupující je povinen hradit náklady spojené s použitím komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory). Tyto náklady jsou hrazeny kupujícím a neliší se od základní sazby.

  2. Kupující provádí objednávku zboží či služeb vyplněním objednávkového formuláře. Při zadávání objednávky si kupující vybere ze zboží či služeb, počet kusů zboží či rozsah služby, způsob platby a doručení. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "odeslat objednávku". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Uživatel souhlasí s poskytnutím všech údajů před uzavřením smlouvy, vydáním potvrzení o uzavření smlouvy a vydáním potvrzení o souhlasu se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy v elektronické podobě.

  3. V případě, kdy součástí smlouvy je dodání digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči, kupující výslovně žádá o započetí poskytování tohoto plnění ihned po uzavření smlouvy ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že takovém případě nebude mít ve vztahu k takovému digitálnímu obsahu právo na odstoupení od smlouvy.

  4. V případě, kdy součástí smlouvy je poskytování služeb, vyjma dodání digitálního obsahu, žádá kupující o započetí plnění smlouvy ihned po jejím uzavření ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že v takovém případě nebude mít ve vztahu k těmto plněním právo na odstoupení od smlouvy, pokud již toto plnění bylo v plném rozsahu poskytnuto, resp. v případě jeho poskytnutí v částečném rozsahu nemá právo na vrácení poměrné části sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.

  5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. / Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.

  6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.

  7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

 

 4. Zákaznický účet

  1. Po registraci v internetovém obchodě má kupující přístup do svého zákaznického účtu, ze kterého může objednávat zboží. Kupující může také objednávat zboží bez registrace. Při registraci a objednávání je kupující povinen uvést správné a pravdivé údaje, které musí aktualizovat v případě jakýchkoliv změn. Prodávající považuje údaje v zákaznickém účtu a při objednávání za správné.

  2. Přístup do zákaznického účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem a kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nutných pro přístup. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami a kupující nesmí umožnit využívání svého účtu jiným osobám.

  3. Prodávající má právo zrušit uživatelský účet, zejména pokud kupující nevyužívá svůj účet dlouho nebo poruší své povinnosti ze smlouvy nebo obchodních podmínek. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být nepřetržitě dostupný z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích stran.

 

 5. Platební podmínky a dodání

  1. Kupující může uhradit cenu zboží nebo služeb a náklady spojené s jejich dodáním dle smlouvy bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího vedený u Československá obchodní banka, a. s.  nebo pomocí on-line platební brány. Kromě ceny musí kupující uhradit i náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Pokud není uvedeno jinak, cena zahrnuje i náklady na dopravu zboží.

  2. Pokud kupující použije platební bránu, musí postupovat podle pokynů poskytovatele elektronických plateb. Při bezhotovostní platbě je závazek kupujícího splněn okamžikem připsání částky na bankovní účet prodávajícího. Prodávající nepožaduje žádnou zálohu nebo jinou předem sjednanou platbu od kupujícího. Platba ceny před odesláním zboží nebo poskytnutím služby není zálohou.

  3. Prodávající musí vystavit kupujícímu účtenku podle zákona o evidenci tržeb. Kromě toho musí také přijatou tržbu online zaevidovat u správce daně. Pokud dojde k technickému výpadku, musí být tržba zaevidována nejpozději do 48 hodin.

  4. Zboží je kupujícímu doručeno na e-mailovou adresu, kterou kupující určil v objednávce. Kupující si může během objednávání vybrat způsob dodání zboží nebo služeb. Náklady na dodání závisí na způsobu odeslání a převzetí zboží, což je uvedeno v objednávce a potvrzení objednávky. Pokud byl způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, kupující nese riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

  5. Pokud je podle smlouvy prodávající povinen doručit zboží na místo určené kupujícím v objednávce, musí kupující převzít zboží při dodání. Pokud je nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, kvůli důvodům na stran

 

 6. Digitální obsah a služby

  1. Pokud prodávající nabízí spotřebiteli digitální obsah nebo digitální služby za úplatu na základě smlouvy podle §2389g odst. 2 občanského zákoníku, nebo jiné smlouvy s úplatou, ustanovení článku VI se na tuto smlouvu vztahují. Pokud kupující není spotřebitelem, tato ustanovení se nevztahují, pokud se smluvní strany dohodly na vyloučení §2389g až 2389u občanského zákoníku. Ustanovení tohoto článku se také neuplatní v případě podle §2389u odst. 1 občanského zákoníku.

  2. Pokud není u konkrétního digitálního obsahu nebo služby uvedeno jinak, prodávající není povinen poskytovat aktualizace. Pokud však prodávající aktualizace poskytuje, kupující je povinen provést v přiměřené době. V opačném případě nemá právo na reklamaci vzniklých vad způsobených neprovedenou aktualizací.

  3. Prodávající má právo měnit digitální obsah a služby za účelem zachování funkčnosti a pro jejich další rozvoj. Prodávající nenese odpovědnost za vhodnost digitálního obsahu nebo služeb k obvyklému účelu, soulad obsahu s obvyklými vlastnostmi, dodání příslušenství a pokynů k použití nebo soulad se zkušební verzí nebo náhledem podle §2389i odst. 2 občanského zákoníku, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvláště upozornil na odlišnost této vlastnosti a kupující s tímto výslovně souhlasil při uzavírání smlouvy.

 

7. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených níže v tomto čl. VII.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:

    - ode dne převzetí zboží, pokud je to jednorázová dodávka zboží,
    - ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo dodání několika částí,
    - ode dne převzetí první dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží,
    - ode dne uzavření smlouvy, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, či poskytování služeb.

    Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů.

  1. Je možné odstoupit od smlouvy, pokud se jedná o poskytování služeb a souhlas s jejich poskytováním byl udělen před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající kupujícímu před uzavřením smlouvy sdělil, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Nicméně, odstoupení od smlouvy není možné v následujících případech:

    - Pokud se jedná o dodávku zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy.
    - Pokud se jedná o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího.
    - Pokud se jedná o dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
    - Pokud se jedná o dodávku zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
    - Pokud se jedná o dodávku zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
    - Pokud se jedná o dodávku zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
    - Pokud se jedná o dodávku novin, periodik nebo časopisů.
    - Pokud se jedná o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
    - V dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

  1. Kupující musí dodržet lhůtu pro odstoupení od smlouvy a odeslat prohlášení o odstoupení v této lhůtě. K odstoupení od smlouvy může kupující použít vzorový formulář, který prodávající poskytuje a připojuje k těmto obchodním podmínkám. Alternativně může kupující použít jakékoliv jiné jasně formulované prohlášení, které doručí prodávajícímu. Kupující musí odeslat prohlášení o odstoupení od smlouvy na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře.

  2. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, musí vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, dokonce i v případě, kdy zboží nelze vrátit obvyklou poštovní cestou kvůli jeho povaze.

  3. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, prodávající musí mu bezodkladně, ale nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dopravu, které od kupujícího přijal. Tento postup neplatí v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb, které prodávající zahájil na základě výslovné žádosti kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. V takovém případě prodávající není povinen vrátit kupujícímu poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Prodávající vrátí peněžní prostředky kupujícímu jiným způsobem pouze tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

  4. Pokud kupující vybere jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízí prodávající, prodávající mu vrátí náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnější nabízené možnosti. Pokud kupující od smlouvy odstoupí, prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky před tím, než kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

  5. Kupující musí vrátit zboží prodávajícímu v nepoškozeném, neopotřebeném a neznečištěném stavu a pokud je to možné, v původním obalu. Pokud na zboží vznikla škoda, prodávající má právo ji započíst proti nároku kupujícího na vrácení ceny.

  6. Prodávající má právo odstoupit od smlouvy, pokud dojde ke vyprodání zásob, zboží není dostupné nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil jeho výrobu nebo dovoz. Prodávající musí kupujícího bezodkladně informovat prostřednictvím e-mailu uvedeného v objednávce a vrátit mu ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, a to stejným způsobem, nebo způsobem určeným kupujícím.

  7. V případě digitálního obsahu nebo služeb digitálního obsahu platí specifická pravidla, která se nevztahují na ustanovení článku VII týkající se poskytování digitálního obsahu nebo služeb digitálního obsahu.

  8. V situaci, kdy prodávající nezajistí přístup k digitálnímu obsahu nebo službám digitálního obsahu včas, má kupující právo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající nesplní svou povinnost bez zbytečného odkladu poté, co byl kupujícím vyzván k plnění, nebo v dohodnuté dodatečné lhůtě, pokud je z prohlášení prodávajícího nebo okolností zřejmé, že digitální obsah nebo služby digitálního obsahu nebudou poskytnuty, nebo pokud se z dohody mezi stranami nebo z okolností vyplývá, že plnění v určeném termínu je nezbytné. Toto se však nevztahuje na situace, kdy je digitální obsah poskytován na fyzickém nosiči.

    - Pokud kupující odstoupí od smlouvy, prodávající může zabránit dalšímu užívání digitálního obsahu nebo služeb digitálního obsahu, zejména jejich znepřístupněním.

    - Pokud kupující odstoupí od smlouvy a dostal hmotný nosič v souvislosti s poskytováním digitálního obsahu nebo služeb digitálního obsahu, musí ho na žádost a náklady prodávajícího vrátit bez zbytečného odkladu.

    - Pokud kupující odstoupí od smlouvy, musí se zdržet užívání digitálního obsahu, včetně jeho poskytování třetím stranám.

 

8. Práva v případě vady

  1. Prodávající je odpovědný za to, že zboží nemá vady při převzetí kupujícím. Zejména musí zajistit, že v době převzetí:

    - má zboží vlastnosti, které byly mezi stranami ujednány a pokud ujednání nebylo provedeno, zboží musí mít takové vlastnosti, jaké byly popsané prodávajícím nebo výrobcem nebo jaké by kupující s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné očekával,
    - zboží je vhodné pro účel, kterým bylo prodávajícím určeno nebo kterým se zboží tohoto druhu obvykle používá,
    - zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení stanovena na základě smluveného vzorku nebo předlohy,
    - zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zároveň splňuje požadavky stanovené právními předpisy.

  1. Prodávající odpovídá za vadné plnění v rozsahu, který vyplývá z povinností výrobce. Pokud se vady vyskytnou u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí, má kupující právo na uplatnění práva z vady.

  2. Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu, v návodu nebo v reklamě uvedeno, jak dlouho se zboží může používat, platí záruka za jakost. Prodávající se tím zavazuje, že zboží bude po určitou dobu vhodné k obvyklému použití a zachová si obvyklé vlastnosti. Pokud kupující oprávněně vytkne vadu zboží, neubíhá lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže vadné zboží užívat.

  3. Ustanovení týkající se vadného plnění se nevztahují na zboží prodávané za nižší cenu, pokud byla nižší cena dohodnuta pro vadu, na opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo na vadu odpovídající míře používání u použitého zboží nebo na vadu vyplývající z povahy zboží. Kupující nemá právo na uplatnění práva z vady, pokud o vadě věděl před převzetím zboží nebo pokud vadu způsobil sám.

  4. V případě výskytu vady může kupující reklamovat zboží a požadovat jeho výměnu za nové zboží, opravu zboží, přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

  1. Kupující má právo odstoupit od smlouvy:
  • pokud má zboží podstatnou vadu
  • pokud nemůže věc řádně užívat
  • při větším počtu vad zboží
  1. Důležité je, aby porušení smlouvy, o kterém porušující strana věděla při uzavření smlouvy nebo měla vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala, bylo podstatné. Pokud jde o vadu, která způsobuje nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, zda je to odstranitelná nebo neodstranitelná vada), má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z ceny.

  2. Pokud se odstranitelná vada vyskytne opakovaně po opravě (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady), nebo má zboží více vad (obvykle nejméně tři vady současně), má kupující právo na požadavek na slevu z ceny, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy. Při uplatnění reklamace musí kupující prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Pokud kupující žádal opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná, může změnit svou volbu pouze s souhlasem prodávajícího. Pokud kupující neuplatní své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.

  3. Pokud oprava nebo výměna zboží není možná, kupující může na základě odstoupení od smlouvy požadovat vrácení plné ceny. Pokud prodávající prokáže, že kupující věděl o vadě zboží před jeho převzetím nebo ji způsobil sám, prodávající není povinen nárok kupujícího akceptovat. Kupující nemá právo reklamovat zboží zlevněné z důvodu, pro který bylo zboží zlevněno.

  4. Prodávající má povinnost přijmout reklamaci v jakékoli provozovně, kde lze reklamaci přijmout, případně v sídle nebo místě podnikání. Prodávající musí kupujícímu vystavit písemné potvrzení o tom, kdy bylo uplatněno právo na reklamaci, co je předmětem reklamace, jakým způsobem si kupující přeje reklamaci vyřešit, a také potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a doby jejího trvání, případně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace.

  5. Prodávající nebo jím pověřený pracovník musí o reklamaci rozhodnout okamžitě, ve složitých případech nejpozději do tří pracovních dnů. Tato lhůta nezahrnuje čas potřebný k odbornému posouzení vady vzhledem k povaze výrobku nebo služby. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena okamžitě, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Pokud prodávající tuto lhůtu překročí, kupující má právo od smlouvy odstoupit, neboť prodávající porušil podstatné ujednání smlouvy. Okamžikem uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy kupující prodávajícímu projeví svou vůli uplatnit reklamaci na vadné plnění.

  6. Prodávající musí kupujícího informovat písemně o výsledku reklamace.

  7. Kupující nemá právo na reklamaci z vad, pokud před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud vadu sám způsobil.
    V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující uplatnit u prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby. Pokud kupující toto právo neuplatní v této lhůtě, soud mu ho nemusí přiznat.
    Kupující má možnost volby způsobu reklamace.
  8. Práva a povinnosti smluvních stran vztahující se k právům z vadného plnění se řídí ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  9. V případě poskytování digitálního obsahu či služeb digitálního obsahu se bez ohledu na výše uvedená ustanovení tohoto čl. VIII uplatní následující pravidla:
  • Pokud se vada digitálního obsahu či služby digitálního obsahu projeví během trvání smlouvy, prodávající je povinen prokázat, že byly poskytovány bez vad. To však neplatí, pokud vadu způsobilo nevyhovující technické nebo programové vybavení nebo síťové připojení kupujícího, které bylo nezbytné pro řádné fungování digitálního prostředí, ačkoli byl kupující na tuto skutečnost upozorněn. Pokud kupující odmítne poskytnout nezbytnou součinnost k ověření, zda se vada vyskytla v důsledku nevyhovujícího digitálního prostředí, prodávající není povinen prokázat, že digitální obsah či služby digitálního obsahu byly poskytovány bez vad.

  • Prodávající je také odpovědný za vadu, kterou způsobil nesprávným propojením digitálního obsahu či služby digitálního obsahu s digitálním prostředím, které provedl sám nebo na jeho odpovědnost kupující v souladu s návodem poskytnutým prodávajícím.

  • Kupující má právo vytknout vadu, která se projeví u digitálního obsahu či digitální služby během trvání smlouvy nebo v případě jednorázového plnění do dvou let od zpřístupnění.

  • V případě, že digitální obsah nebo služba má vadu, má kupující právo požadovat odstranění vady, pokud není to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. Pokud prodávající vadu odstraní v přiměřené době po jejím nahlášení, kupujícímu nesmí být způsobeny značné obtíže. Pokud prodávající neodstraní vadu v přiměřené době, nebo je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro prodávajícího, má kupující právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy nebo se vada projeví i po odstranění. Přiměřená sleva je určena jako rozdíl mezi hodnotou digitálního obsahu nebo služby bez vady a hodnotou vadného digitálního obsahu nebo služby, které byly kupujícímu poskytnuty. Pokud jsou digitální obsah nebo služba poskytovány po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byly poskytovány vadně. Sleva náleží kupujícímu i v případě odstoupení od smlouvy. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada digitálního obsahu nebo služby nevýznamná. Peněžité částky, které má prodávající vydat kupujícímu z důvodu vadného plnění, vrátí prodávající na své náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od nahlášení práva z vadného plnění. Vrácení peněžitých částek probíhá stejným způsobem, jakým byly uhrazeny, ledaže kupující výslovně svolí k jinému způsobu a nevzniknou mu tím další náklady.

 Doručování

  • Korespondenci mezi smluvními stranami lze doručovat prostřednictvím elektronické pošty. Kupující doručuje korespondenci na emailovou adresu uvedenou v obchodních podmínkách, zatímco prodávající doručuje korespondenci na emailovou adresu uvedenou v zákaznickém účtu kupujícího nebo v objednávce. 

 Osobní údaje

  • Všechny informace, které nám poskytnete v průběhu naší spolupráce, budou považovány za důvěrné a budeme s nimi nakládat v souladu se zákony a našimi interními politikami ochrany osobních údajů. Vaše osobní údaje budou používány pouze za účelem plnění smlouvy mezi námi, s výjimkou vaší emailové adresy, na kterou vám mohou být zasílána obchodní sdělení, pokud to nepodmíníte jinak. Tato sdělení se budou týkat pouze podobného nebo souvisejícího zboží a můžete se z nich kdykoliv odhlásit jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo kliknutím na odkaz v obchodním sdělení). Vaše emailová adresa bude uchovávána pro tento účel po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi námi. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

  • V souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti vás budeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky pravidelně dotazovat na vaši spokojenost s nákupem u nás. Pro zasílání těchto dotazníků a pro analýzu našeho tržního postavení využíváme služby společnosti Heureka.cz. Tato služba může zahrnovat předání informací o zakoupeném zboží a vaší emailové adrese. Vaše osobní údaje nebudou poskytnuty žádné třetí straně pro její vlastní účely. Pokud nechcete dostávat další dotazníky, můžete se kdykoli odhlásit kliknutím na odkaz v e-mailu s dotazníkem. Vaše námitka bude ihned zpracována a další dotazníky vám nebudou zasílány.

 Mimosoudní řešení sporů

  • Česká obchodní inspekce s sídlem na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, má pravomoc rozhodovat o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů týkajících se smluv. Pro řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím je k dispozici online platforma, která se nachází na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, sídlící na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 a dostupné na internetové adrese http://www.evropskyspotrebitel.cz, slouží jako kontaktní místo pro řešení spotřebitelských sporů on-line v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES.

  • Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Kontrolu dodržování živnostenských předpisů provádí příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce má pravomoc dohlížet na dodržování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v určeném rozsahu.

 

9. Závěrečná ustanovení

  • Všechna ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud smlouva obsahuje mezinárodní prvek, strany se dohodnou na tom, že vztah bude řízen právem České republiky. Toto ovšem neomezuje práva spotřebitele, která vyplývají z obecně závazných právních předpisů.

  • Prodávající není vázán žádnými kodexy chování vůči kupujícímu podle ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

  • Veškerá autorská práva k obsahu webových stránek, včetně rozvržení stránek, fotografií, filmů, grafiky, ochranných známek, loga a dalších prvků, náleží prodávajícímu. Kopírování, úpravy nebo jakékoliv jiné používání webových stránek nebo jejich částí bez souhlasu prodávajícího jsou zakázány.

  • Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užívání v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla neoprávněně umožnit zasahování do programového vybavení nebo dalších součástí internetového obchodu jemu nebo třetím osobám. Kupující také nesmí používat internetový obchod nebo jeho části nebo softwarové vybavení způsobem, který by byl v rozporu s jeho účelem nebo určením.

  • Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

  • Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě prodávajícím.

  • Prodávající si vyhrazuje právo změnit nebo doplnit obchodní podmínky. Toto ustanovení se nevztahuje na práva a povinnosti, které vznikly v době platnosti předchozích obchodních podmínek.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 21.4. 2023

 

 

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy:

 

Oznámení o odstoupení od smlouvy

- Adresát: Roman Truchlý, Lichnov 516, 742 75 Lichnov, ičo 06831664

- Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží.

- Datum objednání

 

- Jméno a příjmení spotřebitele

- Adresa spotřebitele

- Podpis spotřebitele (mimo email)

- Datum